Google+ Followers

Sunday, 14 August 2011

Ombak Rindu coming soon

Pernah tak korang baca novel Ombak Rindu?novel yang sangat fofular semasa aku zaman sekolah-sekolah dulu...sampai merembiskan air mata ni..padahal masa tu tak tahu apa-apa pun dah pandai baca novekl cinta...siap dari trilogi lagi....memang mantap!!!



Dah hampi 10 tahun..Novel telah diadaptasikan ke filem sama macam Lagenda budak setan dan juga drama Nora Elena(Kasih Yang Suci)

Filem ini masih mengekalkan tajuk yang sama dan watak sama jugak takde tukar nama,dan menampilkan pelakon-pelakon fofular Malaysia...seperti my bro Aaron Aziz,Maya Karin,Lisa Surihani, dan Bront Palarae..Dengar nama pelakon jerk dah menarik-narik aku ke cinema....JANGAN LUPA PADA 1 DISEMBER 2011 tau.!!!

Sinopsis cerita ini:
IZZAH adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.
Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.
Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.
Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?
Watak Utama:
Aaron Aziz - Hariz
Maya Karin - Izzah
Lisa surihani - Mila

Jom layan gambar-gambar Ombak Rindu


insyaallah box office tahun ni...aminnnn

8 comments:

Wan Eyla said...

xde org lain ke slain maya karin..huhu

Lala Adila said...

xsuke maya . lol . mik org len boley. hahahhaah ..

Ayien said...

Wan Eyla:tak pe..kita tunggu dulu macam mana hasilnya..mana tau bombastik....=)

Ayien said...

Lala Adila:Kalau Lisa mesti ramai sukakan

aizadalias said...

lepas ni citer ni plak yag top..hihi ^^

H.J said...

lambat benor kalo nk habis baca novel

Ayien said...

Aizadalias:Dah tak da kowt demam Nora Elena....hahaa

Ayien said...

H.J :Insyallah...tak lama..paling lama 2 ari je kowt.^_^

♥Nuffnang:TABUNG CINTAKU♥

♥BLOG BERFUNGSI SEJAK♥

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...