Google+ Followers

Friday, 2 September 2011

Follow ini blog



Dulu-dulu selalu terfikir apa tujuan sebenar butang follow tu diwujudkan?untuk kejar FOLLOWER terbanyak?atau suka hati sesiapa saja yang suka dengan blog kita nak follow...

Dulu masa awal-awal jadi newbie memang asyik kejar Follower jer...pas pergi satu blog follow dan tinggalkan komen kat shoutbox suh follow ayien balik.kadang-kadang cara tu berhasil tapi selalu tak berhasil bila dengan blogger yang dah banyak follower(mungkin sebab dieorang tak suka dengan taktik tu) tapi ayien tak kisah,sesiapa nak follow pun ikut suka hati mereka lah kan...^_^

memang ramai newbie sekarang kejar follower,yelah,kalau follower baru 10 orang mestilah mereka nak tarik orang pergi blog merekakan..mana ada blogger yang terus dapat berpuluh-puluh follower..biasa ayien akan follower newbie,bagi semangat sikit pada mereka sebab kita pernah rasa macam mana berada kat tempat tu..

walaupun taktik follow mengfollow ni dianggap macam memaksa tapi terpulang jugak pada diri kita,kalau nak follow,follow jer kalau tak nak abaikan....betul x?

6 comments:

shazmir said...

ala sian nye..sme lah kita...nice blog..

meh tgk video saya..
xyz4mir.blogspot.com

mish eden said...

eden da xamlkn konsep i follow u follow me...depends pd eden nk follow ke x...p bw 2 wajib akn wt la...:)

Ayien said...

@shazmir mana blh lawan awk...follower awk beriban tuhhh=)

Ayien said...

mish eden: sama...dah tak amalkan sangat...=)

Asyikin said...

semua orang bermula dr bawah, dan pasti semua orang pernah mengalami situasi mcm nie :)

Ayien said...

Asyikin:betul2...=)

♥Nuffnang:TABUNG CINTAKU♥

♥BLOG BERFUNGSI SEJAK♥

Daisypath Happy Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...